SENASTE NYTT

Annonsering

Annonsering

Annonsering

TV-tider flikar - fotbollskanalen

Hertha Bsc Berlin - Fortuna Düsseldorf
Tisdag 15 maj kl 20:30
Tyskland - Holland
Onsdag 16 maj kl 18:00
Allsvenskan: studio
Onsdag 16 maj kl 19:00
BK Häcken - IFK Norrköping
Onsdag 16 maj kl 19:00
Kalmar FF - Helsingborgs IF
Onsdag 16 maj kl 19:00
Åtvidabergs FF - Syrianska FC
Onsdag 16 maj kl 19:00
Örebro SK - AIK
Onsdag 16 maj kl 19:00
Fenerbahce - Bursaspor
Onsdag 16 maj kl 19:30
Allsvenskan: studio
Onsdag 16 maj kl 21:10
Hertha Bsc Berlin - Fortuna Düsseldorf
Tisdag 15 maj kl 20:30
Tyskland - Holland
Onsdag 16 maj kl 18:00
Allsvenskan: studio
Onsdag 16 maj kl 19:00
BK Häcken - IFK Norrköping
Onsdag 16 maj kl 19:00
Kalmar FF - Helsingborgs IF
Onsdag 16 maj kl 19:00
Åtvidabergs FF - Syrianska FC
Onsdag 16 maj kl 19:00
Örebro SK - AIK
Onsdag 16 maj kl 19:00
Fenerbahce - Bursaspor
Onsdag 16 maj kl 19:30
Allsvenskan: studio
Onsdag 16 maj kl 21:10
Gais - GIF Sundsvall
Torsdag 17 maj kl 15:00
Mjällby AIF - IFK Göteborg
Torsdag 17 maj kl 15:00
Allsvenskan: studio
Torsdag 17 maj kl 17:00
Studio: Superettan
Torsdag 17 maj kl 17:00
Halmstads BK - Ängelholms FF
Torsdag 17 maj kl 17:15
Djurgårdens IF - Gefle IF
Torsdag 17 maj kl 17:30
Malmö FF - IF Elfsborg
Torsdag 17 maj kl 17:30
Frankfurt - Lyon
Torsdag 17 maj kl 17:45
Studio: Superettan
Torsdag 17 maj kl 18:10
Studio: Superettan
Torsdag 17 maj kl 19:15
Allsvenskan: studio
Torsdag 17 maj kl 19:30
Olof Lundhs blogg

Smart eller oärligt av Buffon?

26 februari 2012 12:37, Olof Lundh

Toppmötet Milan-Juventus hade allt man vill att en sådan match ska ha: mäktig inramning på San Siro, febrig hets, högt tempo, stenhård kamp, inslag av elegans och briljans, men tyvärr också en del som man vill slippa. Den assisterande domaren Romagnoli var inte i toppform och var inblandad i matchavgörandet.

För även om Juventus också fick ett mål felaktigt bortdömt av Romagnoli så svider det än mer för Milan att Muntaris 2-0 inte blev godkänt. Bollen var långt över linjen när Buffon kunde fiska upp den och dra ut den, och snabbt sätta i gång en kontring. Lite underligt att den assisterande domaren inte såg det.

Serie%20A:%20H%C3%A4r%20blir%20Milan%20bl%C3%A5st%20p%C3%A5%202-0%20mot%20Juve

I det läget av matchen, när Milan helt tagit över och Emanuelson, Robinho, Muntari och van Bommel såg till att man hade Turin-klubben i både partär och brygga, och att då hamna i ett underläge med 2-0, ja, gårdagens Juventus såg inte ut att kunna resa sig från det.

Fast målet uteblev och även om Milan dominerade delar av den efterföljande matchen så backade man mer och mer hemåt ju längre det gick på klockan och i kombination med att Juventus klev fram mer och mer så svängde matchen. När väl Matri kom in på planen fick tränare Conti en nödvändig spets och anfallaren kvitterade två gånger, men bara ett mål blev godkänt.

Kanske var det rättvist, men känslan är att Milan kommer att gräma sig länge, länge över det poängtappet. Om man vunnit hade man tagit greppet om serie A men nu får man jaga istället. Samtidigt kan man konstatera att Zlatans klubb bara vuxit sig starkare och starkare under säsongen och det lär bli en hetsig vår.

Vi såg inte så mycket av den omskrivne Andrea Pirlo, som ju varit med och lyft tillbaka Juventus till toppen i serie A och visat sig vara en genialisk värvning. Fast mot Milan körde han fast långa stunder precis som de flesta andra i svart-vitt-randigt. Frågan är om inte Juve trots allt har en fördel av att inte spela i Europa?

Matchen slutade i kaos efter att Vidal blivit utvisad – vilket Mexes borde ha blivit – och domare Tagliavento hade ingen lätt uppgift att skipa rättvisa mellan dessa två jättar som precis som de flesta storlag inte skyr några medel för att utöva påtryckningar för att få med sig domsluten.

Det rapporteras om att det hettade till på läktarna mellan de olika ledarna under matchen och scenerna efter slutsignalen visar att det är minst sagt laddat mellan klubbarna. Juvetränaren Conte anklagade efter matchen Milan för att vara maffian sedan han hört Galliani tjata om att Juve ringer tidningarna om dåliga domslut.

Ni hör ju själva nivån.

Efter Buffons agerande vid Muntaris mål skrev jag på twitter att det var smart av den italienska målvakten att så snabbt sätta i gång spelet och på så sätt signalera att bollen aldrig kan ha varit innanför linjen. Jag fick ett ganska kvickt svar av Malin Swedberg: ”Eller oärligt?”.

Naturligtvis hade det varit snyggt om Buffon gett målet och visat på sportslighet, men det är möjligt att han inte uppfattade det, och sedan är tyvärr alldeles för få spelare uppfostrade i en anda av Fair Play. Det är tyvärr som i resten av samhället, äta eller ätas, och i det här fallet åt Buffon.

Så var det smart eller oärligt? Svaret är: både och.

***

Kolla Viktor Claesson 1,22 in i det här klippet mot FC Köpenhamn. Wow, liksom.

***

Vi kör givetvis Fotbollskanalen Europa med allt som hänt under helgen. Avspark 23:15 i TV4.

***

Efter att ha läst delar av Malmös bokslut är det bara att inse att Rikard Norling o Co har ett grymt tryck på sig att leverera. Klubben måste ut i Europa igen för det är där man kan höja intäkterna tillräckligt för att kunna vässa verksamheten och dessutom är en allsvensk toppstrid ett måste för att få drag på läktarna och ge nödvändiga intäkter.

Även om läget är kraftfullt förbättrat jämfört med för ett år sedan så är det tufft, och det gäller inte bara Malmö FF utan majoriteten av de allsvenska klubbarna. Man är beroende på spelarförsäljningar och/eller kliv ut i Europa för att få in intäkter som man sedan kan använda till att driva klubbarna under några år.

”Det ska fan vara teaterdirektör”, hette det i pjäsen ”Ett resande teatersällskap” av August Blanche som är från slutet av 1800-talet. Måste vara värre att rådda en allsvensk förening i dagens klimat och även om det är förbannat roligt att jobba i en allsvensk förening så måste man ha svårt med sömnen emellanåt eftersom ingen klarar driften utan att sälja spelare, ha ett Gothia Cup eller spela i Europa.

Malmö FF har gjort så mycket rätt: fixat en egen arena, nått sportsliga framgångar, nått gruppspel i Europa och fått upp omsättningen till en nivå som inga andra allsvenska klubbar, vässat marknadssidan och tagit stora kliv. Ändå så är läget pressat med låg likviditet och för höga kostnader nu när man inte är med i Europa League.

Ett problem är Swedbank Stadion som senaste året kostade klubben 60 miljoner och där man under lång tid försökt köpa loss de resterande 75 procenten för att få ner kostnaderna. Det i ett läge när lånemarknaden är minst sagt svajig och där allsvenska klubbar knappast får den högsta kreditvärdigheten. Och man undrar ju varför de andra ägarna vill sälja om det finns en bättre affär runt hörnet?

Att man fått in 27-28 miljoner i investeringar i spelartruppen är ju bra för det egna kapitalet men tyvärr tar det ju av vinsten den dagen man säljer spelare. Kanske hade man inget val när Ricardinho, Hamad skulle förlänga och en spetsvärvning som Ranégie skulle in? Det är rätt uppenbart att MFF bör sälja någon spelare under året för att lätta på trycket mot klubben, om det nu kommer in ett bud.

***

Tio-tolv plusgrader i Zagreb. Blir skönt att möta våren i Kroatien. Landslagets samlas under måndagen och det är mest positiva rapporter från spelarna runt om i Europa. Mikael Lustig och Daniel Majstorovic är de som har det kämpigast med speltiden, och där Lustigs skada gjort att han bara tränat tio dagar med truppen och ”Maestro” helt enkelt åkt in och ut under säsongen och även haft skadeproblem.

***

Fått en del mejl och pikar via twitter om att Bladets Marcus Leifby slaktat TV4 Sport. Det får han naturligtvis göra, det är hans jobb att ha åsikter om sport i tv. Det jag vänt mig emot på sistone är att Sportbladet inte skriver sanningen – som när det gäller EM i fotboll och TV4 Sport Xtra – eller vinklar artikel om SVT:s sändningsproblem på TV4:s skidskyttesändningar.

Promillepolisen eller Road Wars är inte heller något jag kollar på och jag hade hellre sett dokumentärer om sport och annat renodlat sportinnehåll i TV4 Sport men det är relativt många som tittar på programmen och det ger bättre siffror än en del av de sportprogram som man testat.

Tillbaka till bloggen

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=679083446 Makram Ben Khalifa

    Roligt att läsa rubriken då den inte verkar stämma.

    Syftar nämligen på att oavsett hur många titlar man tar även om man är den vägledande i laget så verkar det inte leda till en guld boll. ETT VÄLDIGT SJÄLVKLART EXEMPEL ÄR SNEIJDER.

    Sneijder tog i princip allt, CL, Liga, cupen och slutade 2 i VM och i alla dessa mästerskap var det han den som visa vägen(ledde sitt lag till vinst). VM semifinalen gjorde han 2 mål…

    Hur som helst så vet vi alla att Messi kommer att vinna i år igen. Han gör väl något hattrick innan guldbollen och så har alla glömt resten av spelarna. Eller ännu roligare att han ska uppmärksammas innan guldbollen genom att nomineras till årets snyggaste mål. Hahaha skratt retande med tanke på att det var långt ifrån top 10 snyggaste mål(Enligt mig)

    Vill bara förtydliga en sak, jag är inte emot Messi och jag tycker han är helt solklart bland dem bästa i världen men man vinner guldbollen efter populäritet bland journalister och inte prestation.

    Vill gärna ha en kommentar från herr Lund om detta.

    ps Lund du är min favorit i FKEU och övrig fotbolls journalistik :)

  • http://www.facebook.com/omaaar.m Don Omar

  • StureCarlsson

    Håller med om att det var oärligt. Enligt min mening även fel att ingen i juve erkände för domarna. 
    Men smart? Nja, det vet vi inte Olof. För att det ska räknas som smart måste fördelarna vara större än nackdelarna. Vilka konsekvenser detta kommer att få kontra vilka konsekvenser som detta hade fått om Buffon erkänt kan vi omöjligt veta.

    Så för att rätta din fråga. 
    Oärligt? Ja
    Smart? Kanske, kanske inte. 

  • Thekingofafrica

    Olof kan du förklara hur det blir med sändningarna senare i em? enligt aftonbladet skulle några av matcherna visas i den nya kanalen tv4 sport xtra fastän ni tidigare påstått att ni skulle visa alla em matcherna på tv4 och tv4sport. Även den spanska cupfinalen och framtida milan matcher skulle läggas i den nya kanalen??!
    Förövrigt håller jag med dig om att road wars och promillepolisen kunde bytas ut mot andra mer sportrelaterade program.

    • http://twitter.com/oloflundh Olof Lundh

      Jag har skrivit om det här många gånger nu. TV4-gruppen har 18 matcher och SVT har 13 matcher.
      14 av TV4-gruppens matcher går i TV4, fyra matcher kommer att visas i TV4-Sport Xtra. Det är de matcher som går när det samtidigt går andra matcher i TV4 eller SVT.

      • jeppo165

        jag skulle mycket hellre se en satsning i form av kanske lite studio-analyser och liknande i samband med toppmatcher som milan-juve. varför har ni bara studio på söndagar, finns det någon bra förklaring till det så berätta gärna? Något som hela tv4 borde lära sig och inte bara tv4sport är att värna om sina tittare. Nu trycker ni in så mycket skit att ni inte får plats med allt och måste lura på oss tittare en extra betalkanal. När ni inte ens kan ha lite uppsnack, studio och efteranalyser i seriefinalen i den liga ni säger ”satsa på hårdast”. jag tycker helt ärligt det är för jävla dåligt av tv4.

  • http://www.facebook.com/people/Emil-Sundstrom/1165141249 Emil Sundström

    Buffon har ju sagt att han inte visste om bollen var inne. Men han erkänner också att han inte skulle sagt till domaren om den varit inne, vilket är väl ok, det är få spelare som skulle erkänt en sådan sak. (De rossi är den enda jag kan tänka på nu) Det hade varit coolt om han erkänt det men samtidigt dåligt att han ska säga till sånt, vad har assisterande domaren för uppgift liksom? 

    För övrigt en rätt så bra match som Milan förlorade och när ska FIFA, UEFA ta tag i målkameror? Då slipper vi såna här diskussioner hela tiden :P  

  • Cannonieri

    Kommer tv4 att sända varje match i EM? Nu talar jag om kanalen tv4 och inte någon extra betalkanal.

    • http://twitter.com/oloflundh Olof Lundh

      Nej. SVT har 13 matcher. TV4 Sport Xtra sänder de fyra parallellmatcherna när grupperna avgörs.

      • Cannonieri

         Ok! då vet man det, tack för svar!

  • guestofitalia

    Han heter Conte.. inte Conti.

    Juventus slåss om guldet tillsammans med Milan, hade Buffon erkänt så hade det varit fel av honom. Jag tror inte Casillas, Abbiati, De Gea eller någon annan topp målvakt hade erkänt ifall det hänt mot deras värsta rivaler, de hade blivit hatade.

    • http://twitter.com/oloflundh Olof Lundh

      Nej, det tror inte jag heller men nu handlade om Buffon.
      Jag vet givetvis att han heter Conte, det är en felstavning.

  • http://twitter.com/PoyanAhmadi Poyan Ahmadi

    Fair play andan snacket tycker jag du kan hålla tyst om Lundh. Då Buffon är bland dom få som vet vad fairplay handlar om….

    • http://twitter.com/oloflundh Olof Lundh

      Okej, men jag lyfter ändå det.

    • http://www.facebook.com/omaaar.m Don Omar

      tydligen vet han inte vad fair play handlar om, och man behöver inte hålla tyst om något man får skriva om vad man vill..

  • http://www.facebook.com/people/Ozman-Osmanov/723237370 Ozman Osmanov

    Milan var snäppet bättre, även en juve fans kan säga att milan spelade snäppet bättre. Oavgjord får striden mellan juve och milan om liga segern leva vidare. Hade milan vunnit denna match tror jag att juventus hade fått motvind och inte rest sig. Så för sporten och de neutrala i denna strid är detta bra resultat :)

    Sedan så tycker jag att spelarna kan inte ta det ansvaret att fixa till det domaren inte ser, det är ju trots allt linjedomarens jobb att se om bollen är inne eller inte. Han var rätt placerad och ingen stod i vägen underligt att han inte såg. Men men sådan är fotbollen så bara att släppa det och gå vidare! 

    Må bästa lag vinna ligan :)

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=1283442893 Gustav Johansson

    Det är väl både smart och oärligt?

    • http://twitter.com/oloflundh Olof Lundh

      Precis.

  • Marchisio__Juve

    Det var smart gjort.

  • Linkan (Man Red)

    Ser det som väldigt svårt att lasta Buffon för osportsligt uppträdande här. Det finns ingen målvakt i hela världens på proffsnivå som hade sagt till domaren att ”du, det är faktiskt mål”. Och spelar det roll? Har domaren inte sett det kan han inte döma det, då spelar det ingen roll om en spelare, oavsett lag, påstår att så är fallet. Ur ett rent svart eller vitt perspektiv där vi inte tar bort fotbollsfrågan, ja det är oärligt. Men det gör inte Buffon till en oärlig spelare, flera premisser måste nämligen vägas in.

    • https://twitter.com/smellrob Gialloblu

      Alla är ju inte Daniele De Rossi ;)

      • http://twitter.com/oloflundh Olof Lundh

        Nej.

    • http://www.facebook.com/eloise.svensson Eloise Mary-Ann Svensson

      det har ju hänt med liknande situationer. Straffar och dylikt som spelare har försökt få omdömda. Vet att arshavin gjorde det för nått år sen men lyckades inte.

      • http://twitter.com/oloflundh Olof Lundh

        Nej, det är ovanligt.

  • cbertula

    ”Naturligtvis hade det varit snyggt om Buffon gett målet och visat på sportslighet, men det är möjligt att han inte uppfattade det, och sedan är tyvärr alldeles för få spelare uppfostrade i en anda av Fair Play.”Buffon är annars en spelare som ofta säger åt domaren att det var hörna eller liknande även fast domaren dömt annat. Så att kalla honom oärlig och inte säga att han har fostrats i fair play anda känns lite fel.

    • http://twitter.com/oloflundh Olof Lundh

      Fast här hade han ju haft en chans att verkligen visa fair play.

  • jurigagarin

    om nu så många ser dom här j-a polisprogrammen, flytta dom till TV4 då, och låt sportkanalen innehålla sport

    • babbelz

       Vad för sport ska visas istället då?

      Titta på Eurosport, det visas så otroligt mycket skit och repriser och TV4 har inte rättigheter nog att fylla kanalen med 100% sport.

      Jag hör till dem som kommer att betala 30-60 kr för TV4 sport extra. Framförallt eftersom det är reklamfritt och för att vi pratar om spottstyver.

      Som det talades om i super live gnäller folk bara för att gnälla och de kommer att sluta förr eller senare. Det är ingen som gnäller över att det visas CL och PL i Viasat, och det är bra mycket dyrare än vad tv4 spor extra kommer att vara.

      • http://twitter.com/TobiasArvidsso1 Tobias

        Ja, men det folk klaggar över är att de får betala 40 kronor extra utan att utbudet ökar. Ända man vinner är att man slipper reklam.

      • jurigagarin

        För mig som bor i hyreslägenhet blir det ingen spottstyver eftersom jag utöver mina kanaler som ingår i hyran måste skaffa något annat abbonemang för att kunna få den kanalen. Då pratar vi hundralappar. Har man då redan viasat blir det mycket pengar.

        Fast det var ju inte det jag invände mot. OM man nu kallar en kanal för TV4 sport förväntar man sig inte polisprogram. Gör du det???  Döp om skiten i så fall till TV4 polis med sportinslag  :) )

      • http://twitter.com/oloflundh Olof Lundh

        Det är lätt att längta tillbaka till SVT men glöm inte att utbudet då var i princip ingenting när det gäller fotboll.

    • http://twitter.com/oloflundh Olof Lundh

      Jo, men det är inte jag som bestämmer det.

  • mswenson

    Varför skriver inte FK någonting om Elfsborgs vinst borta mot Köpehamn? Ni skriver ju om allt förut det.

    Jag har väntat på den nyheten i 2 dagar nu.. Varför skriver ni inte om det??

    • http://twitter.com/oloflundh Olof Lundh

      Jag vet inte varför. Kollar.

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100002253165263 Johan Andren

    oärligt av domaren att inte döma mål tycker jag !

  • http://www.facebook.com/people/Alexander-Eriksson/1008646743 Alexander Eriksson

    Vadå smart eller oärligt? Det är klart att det är oärligt, men det betyder ju inte att det inte är smart. Den som inte hade fortsatt spela hade ju varit dum i huvudet, inte står man i straffområdet och räcker upp handen och ropar på domaren att det är straff för man råkade dra en motståndare i tröjan…

    • http://www.facebook.com/profile.php?id=100000258339507 Jakob Romeborn

       Vilket Lundh också skriver: ”Smart eller oärligt? Både och.” :)

      • http://twitter.com/oloflundh Olof Lundh

        Tack, Jakob. En del svarar utan att läsa.

        • http://www.facebook.com/people/Alexander-Eriksson/1008646743 Alexander Eriksson

          Vi delar samma åsikt ja, men min poäng är att frågan är onödig för svaret är självklart. Efter att i efterhand läst din åsikt i frågan är det ännu mer tydligt att frågan är helt onödig då vi delar samma åsikt precis som så gott som alla här inne.

          • http://twitter.com/oloflundh Olof Lundh

            Håller inte med.

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=1500464547 Amir Vesnić

    Muntaris bortdömda mål, om man ser så var Vidal utanför spelplanen och Muntari ensam alltså i ett offsideläge? ÄR det rätt att blåsa offside?

    • Linkan (Man Red)

      Tror det är så att om en spelare lämnar spelplanen ”frivilligt” eller av egen vilja ska han fortfarande räknas som en deltagande spelare, alltså i det här fallet ingen offside, men har inte studerat situationen till 100 % så är något osäker. Minns att den frågan togs upp under EM 2008 när Holland målade mot Italien och en spelare var i offsideposition samtidigt som en italienare hade ramlat utanför planen. Svårbedömt hur som helst.

      • http://www.facebook.com/people/Alexander-Eriksson/1008646743 Alexander Eriksson

        Tänkte på precis samma exempel, så länge inte spelaren lämnat planen för att få vård så har jag fattat att han räknas som delaktig. Så som fallet var i EM så var han väl skadad, men beror lite på ”hur” man lämnar planen. Om det är avblåst och man går ut innan domaren blåser igång eller när bollen inte är i närheten och någon form av kontakt mellan spelaren och domaren visar att båda är med på vad som har hänt…

  • http://twitter.com/RaniMuhialdin Rani Muhialdin

    Det var inte smart eller oärligt, det finns ett uttryck som heter spela till domaren blåser. Även om du gör en ful tackling som inte träffar bollen så stannar du inte upp utan du tar bollen och spelar vidare eller hur? Så jag tycker att Buffon gjorde helt rätt./Arsenalfan

    • Barceloonie

      Naturligtvis är det oärligt. Hur man kan ens försöka sig på att säga något annat?

      Det finns även ett uttryck som heter ”Fair Play”.

      Nu menar jag inte att Buffon på något sätt är ensam i att ibland spela oärligt, alla gör det.

  • JuveArash

    Det är klart som fan att en målvakt inte går fram till domaren och säger ”Hörru Gusten, den var inne den!” Det är domarens jobb, och linjedomaren gjorde helt enkelt fel. Precis som han gjorde fel vid Matris första mål i andra halvlek. Och Mexes knytnäve på Borriello.

    Japp, Marotta har skapat ett system och kontrollerar domarna i Italien. Han har regelbunden kontakt med FIGC och domarbasen och tillsammans har de skapat ett nytt projekt för att gynna Juve. Det ser vi bland annat på den fantastiska straffstatistiken Juve har denna säsong. Wait, what…

    • https://twitter.com/smellrob Gialloblu

      Nja Marotta ser inte ut som den typen. Han ser liksom för mesig ut. 

      • JuveArash

         Hehe, jag var ironisk :)

  • Barceloonie

    ”men det är möjligt att han inte uppfattade det”

    Det är inte möjligt. Att Buffon inte skulle veta att bollen och hans händer var långt innanför linjen är så osannolikt som det möjligtvis kan bli.

    Det var osportsligt, men samtidigt tror jag nog att de allra flesta målvakter hade försökt sig på något liknande om de trodde att de skulle komma undan med det.

    Att Domarna däremot missar det solklara målet luktar mycket, mycket illa.

    Det är samma sak där. Det är inte möjligt att de missar ett sånt solklart mål. Däremot tror jag inte att de flesta domare hade försökt sig på något liknande.

    • http://twitter.com/oloflundh Olof Lundh

      Jag tror inte på mutor i det fallet.

    • http://www.facebook.com/people/Burni-Lindblad/736032742 Burni Lindblad

      Som målvakt så gör man allt för att förhindra att det ska bli mål. Är själv målvakt och har hänt att man tagit bollen bakom linjen och satt igång en kontring fort. Rätt eller fel, alla vill vinna. 

  • marrtiiin

    Men när ni inte har sport till att fylla en kanal, varför starta en till? Ifall Serie A flyttas till Xtra lär enda sporten på tv4 sport vara daminnebandy?

    • http://twitter.com/oloflundh Olof Lundh

      Fast problemet är inte onsdag 17:00 utan att alla ligor spelar mer eller mindre samtidigt på helgerna. Att flytta serie A ger utrymme till holländska ligan, exempelvis.

      • http://www.facebook.com/profile.php?id=100001042524265 Richard Andrén

        Just de är problemet, först flytta man La liga, sedan flyttar man Serie A och nu säger du som exempel ” Holländska ligan”. Alltså för mig är la liga världens bästa liga och nivån på kanalen blir bara sämre och sämre.

        Liksom vad kollar man helst på la liga – serie A eller holländska ligan? Inte direkt intressant förutom Guidetti, men då ser jag hellre en sjukt starkt milan, napoli osv än en 100 gånger sämre liga.

        Hur blir det härnäst? Allsvenskan, liksom man skulle ju förlora så många tittare på att ta bort den ligan. Jag kollar bara på milan matcherna på Serie a. ” är Real fan” och blev riktigt besviken när la liga flyttades som många också blev. ”har viasat”. Hur tror du serie A fansen kommer tycka? Liksom de är fler människor som följer serie a ”la liga” än holländska ligan. Ser absolut inget i den ligan förutom John Guidetti som varit grym men som sagt då ser jag hellre en 10 gånger bättre Zlatan.

  • Nabolion

    Har aftonbladet en plus tjänst? För att tjäna pengar?

    Det var det.

    • http://twitter.com/oloflundh Olof Lundh

      Ja. Ja.

  • Fakta om Lundh

    <!-- -->
    Ålder: 45
    Bor: Stockholm
    Gör: Chefredaktör på fotbollskanalen.se.
    Laget i hjärtat: Leeds United.
  • Senaste inläggen

  • Arkiv

  • Mejla Olof Lundh:

Annonsering

Häcken - Norrköping
Onsdag 16 maj kl 19:00
Kalmar FF - Helsingborg
Onsdag 16 maj kl 19:00
Åtvidaberg - Syrianska
Onsdag 16 maj kl 19:00
Örebro - AIK
Onsdag 16 maj kl 19:00
Gais - Sundsvall
Torsdag 17 maj kl 15:00
Mjällby - IFK Göteborg
Torsdag 17 maj kl 15:00
Djurgården - Gefle
Torsdag 17 maj kl 17:30
Malmö FF - Elfsborg
Torsdag 17 maj kl 17:30

Annonsering

Häcken - Norrköping
Onsdag 16 maj kl 19:00
Kalmar FF - Helsingborg
Onsdag 16 maj kl 19:00
Åtvidaberg - Syrianska
Onsdag 16 maj kl 19:00
Örebro - AIK
Onsdag 16 maj kl 19:00
Gais - Sundsvall
Torsdag 17 maj kl 15:00
Mjällby - IFK Göteborg
Torsdag 17 maj kl 15:00