Peter Hyllmans Englandsblogg

Premier Leagues fem mest överskattade spelare

25 juli 2012 00:58, Peter Hyllman

Listor brukar ju alltid vara effektiva om man på något sätt vill generera diskussion, och givet att diskussionen kanske har varit lite halvdöd de senaste dagarna så är det kanske klokt att försöka hitta ett listämne som också är lite mer kontroversiellt.

Det är ju ett inte alltför ovanligt samtalsämne vilka spelare som å ena sidan är underskattade, och å andra sidan vilka spelare som är överskattade. Där finns starka uppfattningar, även om de ibland har lite oklara grunder. I alla fall är detta ämnet för dagen, samt för en kommande blogg som tittar på underskattade spelare.

En spelare kan vara överskattad på flera sätt. Han kan vara överskattad av media. Han kan överskattad av sin manager som fortsätter att spela honom eller ge honom en större roll i laget än vad hans prestationer medger. Han kan vara överskattad av supportrarna som beskriver honom som världsklass eller väldigt bra, även om han kanske i själva verket är medelmåttig.

Spelarna i den här bloggen är överskattad på något eller flera av dessa sätt.

:::

(5) Anderson Luis de Abreu Oliveira, Man Utd

Definitionen av galenskap sägs vara att upprepa samma sak om och om igen och förvänta sig ett helt annat resultat än tidigare. När Anderson värvades 2007 för runt £15m så lyftes han fram som en av de mest lovande talangerna i Europa. Några förvånansvärt ihärdiga matcher under sin första säsong, som var väldigt framgångsrik för klubben, samtidigt som det så klart råkar finnas en bild av Anderson i ordboken bredvid ordet charmtroll, har gjort att mångas förväntningar på Anderson är väldigt höga.

Ända sedan dess har alla runt Man Utd väntat på att Anderson ska växa fram som klubbens nye store mittfältare. Och väntat, och väntat förgäves. Skador har begränsat hans utveckling, men en lika stor portion av slapphet på planen har lett till att han misslyckats med att påverka matchbilden i alltför hög utsträckning. Om samma slapphet finns på träningsplanen så kan det så klart också förklara skadorna. Även vid sidan av planen framstår han ibland som alltför obekymrad för sitt eget bästa. Där finns kapacitet, men frågan är om där finns karaktär.

(4) Steven Gerrard, Liverpool

Jag misstänker att den här kan vara lite kontroversiell. Men jag känner att vad han faktiskt nu för tiden är inte stämmer överens med bilden av honom, och den bilden fortsätter vara lite Roy of the Rovers, captain fantastic. Grejen är inte bara att det inte riktigt stämmer, utan att det också riskerar vara en kontraproduktiv uppfattning.

Det är tveksamt om han längre höjer laget, Liverpools poängsnitt förra säsongen var högre utan honom på planen än med honom. Inte heller gör han sina medspelare bättre. Exempelvis sjönk Charlie Adams passningskvot som en sten när Gerrard kom in i laget. Osäkerheten om var på planen Gerrard ska spela, möjligen tillsammans med var han själv vill spela, har vållat osäkerhet i flera år.

(3) Wojciech Szczesny, Arsenal

Det är ju inte omöjligt, det är nog till och med sannolikt, att Szczesny kommer att bli en väldigt bra målvakt längre fram i tiden. Men där är han inte riktigt ännu, och bilden av honom som en av Premier Leagues bästa målvakter, i vissa fall till och med bilden av honom som en målvakt i världsklass, håller inte riktigt vatten. Opta räknade exempelvis på målvakternas räddningsprocent under den gångna säsongen och av lagens förstamålvakter så hamnade Szczesny där näst sist.

Naturligtvis är det fortfarande en bra målvakt, och är det något jag är särskilt imponerad av så är det reflexsnabbheten. Men det blir ibland också för mycket handbollsmålvakt över det. Hans positionsspel är stundtals suspekt och han har en viss tendens att gå ut på fel bollar och hamna hängandes, kommunikationen med försvaret är stundtals inte vad den ska vara. Allt detta är dock sådant som kommer att förbättras med åren.

(2) Benoit Assou-Ekotto, Tottenham

På något sätt har Assou-Ekotto fått någon form utav kultvärde. Det är svårt att hitta någon annan anledning för det än att han till skillnad från en del andra spelare bara råkade vara ärlig med att fotboll för honom till stor del är ett yrke, snarare än ett livskall. Därtill var han säkert också behjälpt av att Harry Redknapp porträtterade honom som disträ och tankspridd, vilket av någon anledning för vissa är att anse som coolt.

Det finns också en hyfsat generell uppfattning att Assou-Ekotto är en av ligans bättre vänsterbackar. Själv betraktar jag honom närmast som en säkerhetsrisk, en spelare som alldeles för ofta befinner sig helt ur position och som till och med i vissa moment inte ens ser ut att vara koncentrerad på fotbollsplanen. Baksidan av det där coola. Det har fungerat någorlunda hittills ändå, men om Andre Villas-Boas vill spela samma typ av defensiv som han prövade på med Chelsea, då kommer också betydligt högre krav ställas på försvararna, och det är inte krav jag tror att Assou-Ekotto mäktar med.

(1) Cameron Jerome, Stoke

Billy Beane, mannen bakom Moneyballkonceptet, riktade främst kritik mot att managers valde spelare baserat på en föreställning om att spelaren ”ser ut” som en spelare, snarare än någon djupare förståelse om spelarens faktiska egenskaper. Ett annat klassiskt felsteg är att bedöma en spelare baserat på vad han presterat en gång i tiden, snarare än hans nutida kapacitet. Jerome, som Stoke betalade runt £4m för inför förra säsongen, passar väldigt bra in i båda dessa kategorier.

Det är svårt att tänka sig att Tony Pulis spelar Jerome, och dessutom spelar honom så pass mycket, av någon annan anledning än att han passar in i en mall om hur Pulis anser att en fotbollsspelare ska vara byggd. Det är åtminstone inte hans målskytte, vilket är lite anmärkningsvärt för en anfallare. Under sina sex år i Premier League har han i snitt spelat 34 matcher per säsong, men haft beklämmande svårt att nå upp till ens tio gjorda mål. De senaste två säsongerna har han svarat för tre respektive fyra ligamål. Stoke spelar på poolens djupa sida, Jerome hör hemma på den grunda.

:::

Bubblare:

»  Adel Taarabt, QPR
»  Aleksandr Kolarov, Man City
»  John Terry, Chelsea

…………………………………………………

Värvningar

Raphael Spiegel – West Ham, okänt. Spegel spegel på väggen där, säg mig vem den bäste målvakten i ligan är. Ja, inte är det Spiegel i alla fall, den 19-årige schweizaren kommer inte spela många matcher för West Ham den här säsongen. Godkänd (++)

…………………………………………………

Som utav en händelse så publicerade Premier League sina nya riktlinjer för spelare i deras användande av sociala medier som Twitter och Facebook på samma dag som FA vidtog disciplinära åtgärder mot Emmanuel Frimpong för att ha kallat en Tottenhamsupporter för ”scum yid”.

:::

Be Champions!!

Tillbaka till bloggen

  • danne_redhawks

    John Terry som bubblare? Är du full? Topp 3 mittbackar i världen.

  • http://www.facebook.com/people/Sven-Svensson/100002617267212 Sven Svensson

    Märklig lista. Trotts att jag är Gunner så kan jag säga att Assou-Ekotto är riktigt riktigt bra. För mig är han ligans 4-5 bästa vänsterback. Han hade gått rakt in i Arsenal bla. Frågan är om jag inte håller honom högre än Evra också med tanke på fransosens senaste säsong. Baines är bäst i ligan, Cole är bättre och horan till vänster i City är bättre men sen har jag svårt att se vem som skulle kunna slå BAE på fingrarna. 
    Enrique är för mig mer överskattad.

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100000538496566 Viktor Thenewkaka Alexandersso

    är denna kille dum iskallen elr anderson styrde mitttfältet i utd när allting gick fel då city började komma ikapp gerrard har varit bättre men i em så var han i hög klass för sin ålder schhcchhchchceny har sina dalar de e rätt men assou ekoito är grym iöverlappningar och backup för bale (när bale spelade vb) resten e ok

  • Gutihernandez

    välidgt bra lista men tycker att evra borde varit med på denna.. varit kass hela säsongen.. tycker också vermaelen är lite överskattad för brister stundtals rejält i positionsspelet..

  • http://twitter.com/CarlBolinder Carl Bolinder

    Äre någon som vet varför LFC ska signa Allen.
    Vi har redan Gerrard,Aquaman,Shelvey,Adam,Henderson,Coady (lär inte spela något denna säsong).Vill inte ha en britt till!

  • rille103

    Var är Torres? Är inte han överskattad men Gerrard är det?

    • Gutihernandez

      har du hört någon säga att torres är bra senaste året i premier league menar du? har ju tagit mest skit i historien..

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100000903580163 Jonatan Larsson

    Ensam om att tycka att Suarez är överskattad?

    • rille103

      Ja

    • http://twitter.com/johnter80000692 John Terry

      nej,han är riktigt bra.

  • Crille1

    Märkligt att BAE är med här, jag tycker han har utvecklats enormt sista två åren och knappt gjort nåt misstag. Cameron Jerome överskattad? Tycker snarare han är underskattad, gör ett bra jobb utan boll man kan inte bara se mål hos en anfallare.

    Här är mina namn: Cleverley(kommentar överflödig), Vermaelen (tycker han är svag i positionsspelet grym offensivt), Young (hypad men tycker inte har fått ut mkt), Van der Vaart (känns mer som han stoppar upp spelet för Spurs), Hernandez (Hyfsad första säsong, men får inte ut mkt trots ett bra lag bakom)

    • Lonnquist

      Young är tredjevalet som kantspelare bland unitedfansen. Är man överskattad då? Vad gäller cleverley är mina argument nedan. Personligen tycker kag att Nani är mest överskattad i United.

  • GeVeZ

    Egentligen är väl Tom Cleverley PL’s mest överskattade spelare.

    • Lonnquist

      Lite argument också kanske? Iaf med hänsyn till att han spelade på den nivån folk förväntade sig fram till sin skada. Det var ingen som hävdade att han skulle kastas in som nyckelspelare efter skadorna utan han skulle slussas in lugnt.

      • GeVeZ

        Tycker aldrig han spelat på den nivå som han hypats upp till (” the new Zidane etc etc”) en bra spelare helt klart men knappast en world-beater.

        • Peter Hyllman™

          Nu kanske inte referenspunkten ska vara enbart de mest hysteriska av Man Utd-fansen.

  • https://twitter.com/#!/rohlsson93 ohlssonlfc

    00:30 möts Liverpool och Roma på Fenway Park för de som är intresserade.

    Utan Gerrard för övrigt ;)

    • Vermaelen 5

      Borini inte spelklar än?

      Bara nyförvärv och ungdomar som är kul att kolla på under träningsmatcher.

      • https://twitter.com/#!/rohlsson93 ohlssonlfc

        Borini är spelklar, men han och alla emspelare från England anslöt till truppen för två dagar sen och anses inte vara redo än.

        • Vermaelen 5

          Glömde det, är ju samma med Arsenal.

    • http://linhem.fotbollskanalen.se/ Linhem(ↄ)

      Gulacsi; McLaughlin, Skrtel, Carragher, Enrique; Spearing, Shelvey, Aquilani; Cole, Eccleston, Sterling.
      Subs: Jones, Agger, Flanagan, Adam, Suso, Morgan, Pacheco, Sama, Wilson, Lucas, Adorjan, Ward, Smith, Wisdom, Ibe.
      Oväntat att få se McLaughlin. Intressant att se, ja, alla. Särskilt Sterling.
       Robinson den enda som inte är med från förra matchen men Smith också en intressant vänsterback så d e lugnt. Om man byter hela laget i halvtid blire la nedan till 2a
      Jones; Flanagan, Sama/Wisdom, Agger, Wilson; Lucas, Adam, Suso; Ibe, Morgan, Pacheco.

      • DanTug

        Shelvey och Cole imponerade mest på mig i första. Sterling gjorde en magisk nertagning. Men spelet är inte speciellt bra alls tyvärr. 

    • antonionocerinomilan

      Kul match! Då är jag väl uppe ett tag till då. Tachtsidis mot Aquaman kan bli skoj. 

      Över 500 comments på en vardag mitt i sommaren, mycket ovanligt:) 

    • chelsea_torres

      Kan du länka stream?

    • Vermaelen 5

      L. Castan som startar för Roma spelade i HIF 07-09 och var riktigt dålig. Fick bara spela 5 matcher.

      Nu startar han alltså för Roma som köpte honom för 50 miljoner. Sjukt.

      • http://linhem.fotbollskanalen.se/ Linhem(ↄ)

        Otroligt helt klart. Var överjävligt bra i Corinthians när de vann Copa Libertadores nyss.

  • Lonnquist

    Nu när det har lugnat sig lite. Hade hållt med dig om Anderson för ett år sedan, men mht hans skadefacit de senaste två åren så känns det inte som att många av mina närmaste unitedkompisar har ngra större förväntningar på hans prestationer varken nu eller i framtiden, mer att han är en ny Hargo. Istället tycker jag fortf att Nani är överskattad, trots hans ass/mål facit då an fortf tar för mkt felbeslut och tappar mkt boll.

    • http://www.youtube.com/watch?v=XYYo3T6nCw8&feature=related Pipp0

      Obegripligt för mig hur man kan tycka Nani är överskattad, hans assist och mål talar för sig självt.

      Han är ju en spelare likt Ronaldo som måste få misslyckas hela tiden för att han spelar på ett så svårt sätt, tycker han är en fantastiskt spelare och för mig är han vår bästa offensiva spelare, bättre än både Rooney och Valencia.

      • Lonnquist

        Jag hade valt Valencia 8/10 framför Nani, då han är väsentligt mer jämn. Nani är fruktansvärt ojämn.

        • http://www.youtube.com/watch?v=XYYo3T6nCw8&feature=related Pipp0

          Nja, beror på om man prioriterar det defensiva framför det offensiva, Valencia kan köra fast han med, som mot Barca exempelvis, Nani skulle startar, han kan göra det oväntade.

  • JFH_CHELSEA

    Jag vet att John Terry är våran gud. Han är helig och snackar man skit om våran gud så går vi till attack. Men även om jag nästan mår dåligt av att säga det så måste jag erkänna att Terry har varit lite på nedgång. Som några har nämnt så är det ju helt idiotiskt att dra på sig en sån jävla skitutvisning när hans lag slåss om en plats i Champions League finalen. Sen halkar han mot Arsenal och det resulterar i förlust så visst den här säsongen var ett steg i fel riktning. Men förhoppningsvis så var det bara en tillfällig motgång. Om det nu inte var tillfälligt så är det ju tur att vi har två mittbackar i världsklass i Cahill och Luiz. Två riktiga klassvärvningar. Kommer ihåg när Cahill först kom till Chelsea och folk sa att han var överskattad och skulle bli en flopp men oj så fel dem hade! Luiz kan bli världens bästa mittback men hans problem är att han ibland blir lite för offensiv och glömmer bort att han ska försvara också :) Förhoppningsvis så blir 2012/2013 en bra säsong för oss och vem vet kanske blir vi det första laget att försvara en Champions League titel!

    KTBFFH

    • Kerstin

      Det där med att man går till attack om någon säger något negativt om personer inom ”sin” klubb som är älskade är något alla supportrar har gemensamt. Ett ont ord om Henry och jag skulle nog börja flippa likt den sanna arsenalsupporten jag är…

    • Lonnquist

      Det jag tycker visar mest på överskattning är att ni lyckas vinna en CL-final utan er captain, legend, leader, som ni dessutom gått till trots honom, och att han därmed inte är så viktig som man kan tro, iaf inte i enstaka matcher, men hans röst behövs säkert i omklädningsrummet.

      • Chronic

        bla, bla, bla.. kapten, ledare och legend är precis vad john terry är. i det första mötet mot barcelona i semin var han, t ex, fantastisk och antagligen bäst på planen.

        • Lonnquist

          Lite svårt att ta argument på allvar när de läggs fram som om det är en tioåring som gör det.

          • Chronic

            det var inget argument, det var ett påstående. att han var bäst på planen i det första mötet mot barcelona, alltså.

            vi hade vunnit finalen med terry med, men som tur var så gjorde cahill och luiz både två fantastikt bra matcher.

    • rille103

      Cahill är ej,och kommer aldrig bli världsklass

    • haajk

      Att en mittback (Luiz) glömmer bort att försvara anser jag vara en ganska så stor svaghet ;)  Tycker för övrigt att den killen är väldigt skön som spelare men även extremt överskattad.

  • Mackiiboy

    Som Liverpool-fan kan jag bara skämmas när jag läser några av kommentarerna här, inte konstigt att Liverpool är så illa omtyckt av andra supportrar.

    Du har helt rätt. Gerrard är överskattad av (nästan) alla fans. De flesta tror att han fortfarande är den som bär Liverpool, driver upp tempot och på egen hand avgör  matcher. Så är det inte, bortsett från Everton matchen så har Gerrard, tyvärr, varit högst medioker denna säsong. Kan man inte se det så har man en oerhört snedvriden syn på sina egna spelare.

    Måste ge dig cred för ditt mod att skriva om ett så känsligt ämne, du har verkligen rört upp känslor 

  • http://www.youtube.com/watch?v=XYYo3T6nCw8&feature=related Pipp0

    Man är glad att man jobbat hela dagen så man sluppit dagens kommentarer, faktiskt enda gången som jag känner så.

    Man rör tydligen inte vid Gerrard eller Terry verkar det som…

  • KTBFFH_T

    Wow.. Efter att ha läst dagens kommentarer så skäms man som Chelsea supporter. Har läst den här bloggen i flera år, men kommenterar sällan, utan njuter mer utav bloggens innehåll och inläggen av dem kunniga läsarna som håller hög nivå och (oftast) utan sandlådenivå. Men dagens kommentarer av dem så kallade Chelsea supportrarna är pinsamma och man skäms!

    Hyllman satte Terry som bubblare och detta får vissa att se rött. Inse att vår kapten inte är samma spelare som förr, han gjorde flera misstag under säsongen, tappade fotfästet mot Arsenal hemma, även ett liknande mål mot Liverpool och visat klart och tydligt att han inte hänger med när det går för snabbt (perioden med AVB och den höga backlinjen) som några exempel. Sedan ska vi inte nämna all skit som han lyckas sätta sig i, Ferdinand-gate, Bridge-gate och hjärnsläppet  mot Barca i en CL semifinal!! Varför han ens är med i Chelseas elva är inte pga. av att han är en av världens bästa mittbackar, för nej, det är han inte längre, utan pga. sina ledaregenskaper och för att han är en stor ikon för Chelsea. När Rio och Giggs används som argument, då är det nog bara att inse att diskussionen är över för längesen..

    För övrigt vill jag bara säga att arvet efter M. Christenson har du förvaltat väl! Var rejält skeptisk till att bloggen skulle hålla lika hög nivå, och jag hade rätt. Du har istället höjt bloggen flera nivåer, och tiden man spenderar på att läsa här har fått flickvännen att börja muttra..

    • Peter Hyllman™

      Oj, tack!

      • http://www.arsenal.se/ Pelle

        Man tackar inte för välförtjänt. Se vad jag skrev som svar…

    • Chronic

      delvis rätt, delvis fel. terry är fortfarande en av världens bästa mittbackar och det kommer du antagligen få se kommande säsong.

      stort att få et tack av hyllman ang någit som har med john terry att göra, förresten. tack. oj, tack!

    • rille103

      Även om jag inte håller med Hyllman om vissa saker så är han GRYMT mycket bättre än Christensson

    • http://www.arsenal.se/ Pelle

      Måste skriva under om att Phy förvaltat MC arvet över all förmodan, stor eloge till dig Peter…

  • JFH_CHELSEA

    Mest överskattad är Downing! 36 ligamatcher, 0 mål och 0 assist. Sen blir han uttagen till landslaget!? Att han spelar 36 ligamatcher (även om alla inte är från start) är ett bevis på att Daglish överskattar honom och att han blir uttagen i landslaget är ett bevis på att Hodgson överskattar honom. Därför är han det. 
    Jag har tidigare skrivit om Gerrard och Reina så jag måste be om ursäkt till Pool-fansen för att jag hackar så mycket på deras spelare :)

  • http://twitter.com/erkjonsson ℰrkie ℐerkie ♥

    ”Swansea can confirm that Liverpool have expressed an interest in Joe Allen, despite a written agreement with Liverpool not to approach any players within the 12-month period of former manager Brendan Rodgers leaving for Anfield.”
    Hur tänker Liverpool ens?

    • Kerstin

       http://www.swanseacity.net/news/article/joe-allen-statement-268264.aspx

      Mycket vill ha mer…

    • http://linhem.fotbollskanalen.se/ Linhem(ↄ)

      Likt Steven Seagal är vi above the law.

    • http://www.youtube.com/watch?v=XYYo3T6nCw8&feature=related Pipp0

      Man vinner inga sympatier efter detta iaf, och Rodgers och Pool lär bli ganska avskydda efter det här.

      Dansken har dock en stark vilja, tror inte de släpper honom, fast klart, många unga centrala spanjorer som värvats…

  • http://twitter.com/custovicharis Haris Custovic

    Haha, du ar ett skamt. Belastning? Han haller ihop ALLT.    Fragan ar om du ens tittar pa vara matcher. 

  • http://twitter.com/custovicharis Haris Custovic

    Hela Man U ar rasister. JT varldens basta kapten genom tiderna. Hard game.

    • GoOoner 4EvEr!

      Å nej, du hade ju faktiskt bra argument i ditt första inlägg, o så på ett barnsligt sett gick det till intet…

  • http://twitter.com/custovicharis Haris Custovic

    Terry har de senaste sasongerna och under alla sina ar i CFC varit en fantastisk spelare, men mest en gigantisk ledare. Finns ingen i PL som besitter samma kvalite. Att han ar en bubblare ar pinsamt, utan honom i forsvaret ar det helt annorlunda. Har foljt CFC i 10 ar och har ALDRIG tyckt det, och det handlar inte om att jag ar partisk. All statistik, ta bara detta EM far att fa frasch fakta sa hade JT mest rensningar, interceptions osv i hela turneringen.  Att han sedan hallit ihop varat forsvar i alla ar ar bara en sjuk bedrift det med. Tank over valen lite! Spelare som hade platsat skulle varit; Rio, Rooney, Evra, Reina…

    • Oijennus

       Rooney? Rooney? Rooney!?!

      • http://twitter.com/custovicharis Haris Custovic

        Tycker inte han tillfor tillrackligt. Bra forwards for mig ar Aguero, Drogba, Villa, Tevez, Zlatan, Messi, Ronaldo och   Gomez. 

        • http://twitter.com/erkjonsson ℰrkie ℐerkie ♥

          Vad exakt är det du tycker att han ska tillföra mer med än vad han redan gör?

        • tost89

          To be fair…Rooney gör många mål, slår bra frisparkar, bra passningar, duktig på hemjobb, osvosv…finns inte många toppanfallare som är lika kompletta i vad de ”tillför” sitt lag.

          Rooneys svaghet är att han lätt hamnar i långa formsvackor där han är värdelös, och lätt tappar huvudet/står för dumheter.

    • Peter Hyllman™

      Du säger det nog bäst själv, ”men mest en gigantisk ledare”.

  • Oijennus

    I don’t even…

  • Kerstin

    Damerna snart i OS!!

  • okejokej

    Som liverpoolsupporter kan jag såklart inte hålla med angående Gerrard men ja, enögd som man är ser man väl bara de saker Gerrard gör bra och blundar för det han gör dåligt.

    Men måste säga att jag tycker att det faktum att Adams passningskvot gick ner så extremt är tecken på att han är dålig snarare än att Gerrard tar för stor plats.

  • Oijennus

    Saxat från Manutd.com
    ”The new signing from Crewe Alexandra was shaken by a bone-jarring
    challenge involving Shouting Wang but continued before being withdrawn
    at the interval.”

    • GeVeZ

      Shouting Wang… *fniss*

      • Oijennus

         Det bara måste vara påhittat! Eller föräldrar med bra humor.

  • Kerstin

    Hjälp vad Chelsea värvar, både dyrt och bra… lite rum för misslyckande med tanke på summorna man spenderar, men går de vägen så blir det återigen något stort.

  • Kerstin

    450 kommentarer under sommaruppehållet, och utan att egentligen arsenalsupportrar har flippat… något står inte rätt till då vi är de enda som kan bidra med sånt här kommentarsregn på låg nivå. Arsenalsupportrar som låtsas vara andra lags supportrar är den enda logiska förklaringen till detta.

    Gerrard har jag tänkt länge är överskattad men inte vågat säga det rakt ut här. Modigt.

    Szczesny tror jag jag påpekade i slutet av förra säsongen att han inte alls har så bra statistik som man har inbillat sig. Tvärtom var hans statistik rätt dålig rentav. Det kan komma att bita oss i baken men tror det är kombination av honom och vårt brist på försvar….

    Jag hade haft med Terry. (vågar man säga det igen..?)

    Angående Walcott så håller jag med någon som påpeka att det är svårt att överskatta en spelare som hela tiden blir kritiserad för att inte vara bra nog.

    • MrStretford

      Bloggen lobbades i en av de sex smårutorna på startsidan.
      Förhoppningsvis för sista gången..

  • GoOoner 4EvEr!

    Tänkte skriva det innan, men läst en bit ner o förstår att ni redan märkt av det sedan tidigare…
    Ämnen som dessa drar alltid till sig mindre lämpliga personer i diskussionerna(dvs de som inte kan hålla sig till ämnet) då det är något alla kan diskutera, ett lätt ämne att göra avtryck i.

    Men för det ska man givetvis inte strunta i att ta upp det.

    Oscar klar för Chelsea, officiellt.  Gillar inte alls det här, . Håller Marin, Hazard och denne Oscar.(Som man är mest osäker kring) Klarar denne acklimatisera sig till Premier får de mitt utgångstips till titeln hittills dags.

  • papercut33

    Jag tror jag föredrar när du skriver lite smalare än listor som folk tydligen inte kan hantera eller bemöta.
    keep up the good work!

  • Fakta om Peter Hyllman

    Ålder: 37
    Bor: Sundsvall
    Gör: Producerar insikter och åsikter
    Bäste spelare just nu: Eric Cantona
    Bästa fotbolls-
    minne:
    Många bra minnen, men Uniteds FA-cupfinal mot Everton 1985 när Norman Whiteside avgör i förlängningen, med Kevin Moran utvisad, är ett av de första och starkaste.
    Laget i hjärtat: Man Utd
  • Senaste inläggen

  • Arkiv

Atlético - Elche
Fredag 18 april kl 20:25
St Etienne - Rennes
Fredag 18 april kl 20:25
Milan - Livorno
Lördag 19 april kl 14:55
Milan - Livorno
Lördag 19 april kl 14:55
Parma - Inter
Lördag 19 april kl 14:55